اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

در این سایت اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی و روش نگهداری از ان را بیان میکنیم. در این وبلاگ قصد داریم آموزش دهیم که چه گل اپارتمانی مناسب آنهایی که قصد خرید و نگهداری گیاهان آپارتمانی را دارند.

  • ۰
  • ۰

گیاه برگ انجیری یا پاندانوس

گیاهی بسیار زیبا با برگ‌های زیباست که در جاهای گرم میروید. این گل را در منزل یا محل کار یا هر مکان مسقفی که نور زیاد داشته باشد می‌توان نگهداری نمود.

رنگ آن سبز تیره با لبه سفید خالص یا نقره ای رنگ است.

پاندانوس

با گذشت چند سال از عمر گیاه پاجوش هایی ظاهر میشود که میتوان آنها را از گیاه جدا نموده به عنوان گیاه مستقل کشت نمایید.

تکثیر گیاه به این صورت است که پاجوش های ایجاد شده از گیاه را با قسمتی از ریشه گیاه در فصل بهار و تمام طول تابستان جدا کرده و محل برش را برای جلوگیری از پوسیدگی با ذغال چوب می پوشانیم و سپس به کاشت آن اقدام می نماییم.

میوه گیاه که بر روی گیاه ماده تولید می شود کروی شکل است و در انواع مختلف این گیاه 20-10 سانیتمتر قطر دارد و شبیه میوه آناناس است.

حرارت مناسب برای این گیاه 22-20 درجه است . ولی باید آن را از منبع حرارتی مانند بخاری و همچنین جریان هوا دور نگه داشت. درج حرارت کمتر از پانزده درجه گیاه احتمالا" از بین خواهد رفت.

این گیاه به نور فراوان احتیاج دارد و نور متوسط را نیز تحمل میکند نور مستقیم خورشید برای آن مضر است.

گیاه به آب زیادی احتیاج دارد ، بنابراین خاک گلدان باید همیشه مرطوب باشد ، ضمنا" گلدان باید دارای زه کشی خوب باشد تا آب آن در خاک باقی نماند زیرا آب زیاد موجب پوسیدگی ریشه می گردد.

بگذارید خاک گلدان در فاصله دو ابیاری خشک شود چون این گیاه به پوسیدگی ریشه حساس است.

گیاه به رطوبت متوسط هوا احتیاج دارد . پاشیدن آب برروی برگها مخصوصا در تابستان بسیار ضروری است .

 اگر رطوبت محیط کم است  با یک اسفنج خیس هر دو روز یک بار روى برگ ها بکشید که هم رطویت کافی برای برگ ها تآمین شود هم براق و زیباتر شود.

چنانچه درجه حرارت کم ولی رطوبت هوا زیاد باشد نوک برگها قهوه ای و خشک می شود .

خاک برگ، مخصوصا خاک برگ حاصل از چمن برای رشد و نمو خنچری مطلوب است.

جهت کوددهی خنجری می توانید از فروردین تا آبان ماه هر دو هفته یکبار کود مورد نیاز را به میزان ۳ گرم در لیتر مخلوط کرده و ‏مصرف نمایید.‏ برای اینکار بهتر است از کود مخصوص گیاهان آپارتمانی استفاده نمایید.

هوای خشک می تواند لکه های قهوه ای رنگی در حاشیه برگها ایجاد کند . برای برطرف کردن این مشکل می توانید از زیر گلدان ‏سنگریزه دار محتوی آب استفاده کنید .‏

چنانچه برگهای خنجری چروکیده و قهوه ای رنگ شد، علت آن هوای گرم و بی آبی است آن را آبیاری کنید و به محل خنک و مرطوب منتقل کنید. توجه داشته باشید که اگر هنگام آبیاری بارانی قطرات آب بر روی برگها بماند، برگها می پوسند پس هنگام آبیاری ‏مراقب باشید برگها خیس نماند.‏

در صورتی که هوای محیط سرد باشد و خنجری دچار یخ زدگی شود برگهای آن قهوه ای کم رنگ ، نرم و آبکی می گردد. در صورتی ‏که برگهای جدید ریز و کم رشد شوند، گلدان کوچک و حجم ریشه ها زیاد است و یا گیاه دچار کمبود مواد غذایی شده است .‏

برگهای خنجری در اثر نور کم حالت ابلق خود را از دست می دهد و سبز یک دست می شود . همچنین نور زیاد برگها را رنگ پریده و ‏چروکدار می کند.‏

  • ۹۶/۱۰/۰۷
  • حسن فیروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی