اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

در این سایت اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی و روش نگهداری از ان را بیان میکنیم. در این وبلاگ قصد داریم آموزش دهیم که چه گل اپارتمانی مناسب آنهایی که قصد خرید و نگهداری گیاهان آپارتمانی را دارند.

  • ۰
  • ۰

اسم گل و گیاه آپارتمانی-آنتوریوم

اسم گل و گیاه اپارتمانی

از جمله گیاهانی است که به طیف دمایی خاص و رطوبت بالا احتیاج دارد و نگهداری آن در منزل کمی مشکل است.

 

خرید گیاه آپارتمانی آنتوریوم بسیار مناسب است.

 اما اگه شرایط رو براش فراهم کنید رشدخوبی دارد و براش مشکلی پیش نمیاید.

 

 

نور:

 

 

وجود نور کافی برای گلدهی لازم است.اما به نور مستقیم حساس است و نور مستقیم باعث سوختگی برگ‌ها و ایجاد ناحیه‌ی قهوه ای رنگ در برگ می‌شود. همچنین مانع از گلدهی مناسب و کاهش رشد گیاه م‍‌یشود.

 

 

بهترین مکان نزدیک پنجره‌ی جنوبی است. اما در فصل بهار و تابستان باید دقت کنید که نور ظهر به برگهایش آسیب نرساند.

 

 

نور کم هم باعث کاهش گلدهی و رشد خواهد شد.

 

 

آبیاری آنتوریوم:

 

 

خاک این گیاه همیشه باید مرطوب باشد. اما این به معنی خیس و غرقابی بودن خاک نیست. بلکه هر وقت سطح خاک شروع به خشک شدن کرد باید آبیاری بشود. هنگام ابیاری دقت کنید که آب حتما از گلدان خارج بشود. کمبود آب باعث سوختگی نوک و حاشیه برگ ها میشود. آبیاری بیش اندازه هم باعث زردی برگ ها می‌گردد.

 

 

هوای مرطوب رو میپسنده پس میتوانید برای تامین رطوبتش از زیر گلدانی همراه با آب و قلوه سنگ استفاده کنید. طوری که گلدان روی سنگ قرار بگیرد و با آب در تماس نباشد. همچنین میتوانید گاهی غبارپاشی انجام بدهید(اسپری اب روی برگ ها)

 

 

دمای مناسب25-32درجه در روز و در طی شب حدود21-23 درجه سانتیگراد. هرچقدر که دمای محیط افزایش پیدا کند باید رطوبت هم بیشتر بشود، در نتیجه چون تامین رطوبت در محیط خونه دشوار است و بهتر است که دما بیشتر از 26درجه نشود.

 

 

دمای بیشتر از 32 درجه هم منجر به سوختگی برگ‌ها و کاهش گلدهی میشود. دمای کمتر از 10درجه هم باعث زردی و از بین رفتن گیاه میشود.

 

 

خاک آنتوریوم:

 

 

در خاکی مرطوب با مواد ارگانیک زیاد بهترین رشد رو دارد. به طور مثال می توان از ترکیب یک قسمت پیت ماس+یک قسمت خاک برگ+یک قسمت پرلیت استفاده کرد. هرترکیب دیگری که سبک و حاوی مواد آلی باشه مناسب است.

 

 

گلدان رو زمانی تعویض کنید که ریشه ها از گلدان بیرون زده باشند یا خاک نشست کرده باشد.

 

 

در مورد کوددهی هم می توانید از کودهای ملایم مثل 10-10-10و یا برای تشویق به گلدهی از 10-20-10با نصف غلظت نوشته شده استفاده کنید.

 

 

تکثیر:

 

 

از طریق تقسیم بوته هنگام تعویض گلدان با یک وسیله ی تیز مثل چاقو توده ریشه به همراه برگ ها رو از هم جدا کنید و در گلدان جداگانه ای قرار بدهید.

 

 

 

یک روش دیگه قلمه گیری است که در هر فصلی جز زمستان میشه قلمه هایی به طول 10-15سانتی متر در بستر خاک برگ و پیت ماس یا هرترکیب سبک دیگری قرار داد. یک روش دیگر جدا کردن پاجوش هاست. از طریق بذر هم تکثیر میشود، اما پروسه زمان‌بری است.

 

 

اسم گل و گیاه آپارتمانی

  • ۹۶/۱۰/۱۰
  • حسن فیروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی