اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

در این سایت اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی و روش نگهداری از ان را بیان میکنیم. در این وبلاگ قصد داریم آموزش دهیم که چه گل اپارتمانی مناسب آنهایی که قصد خرید و نگهداری گیاهان آپارتمانی را دارند.

  • ۰
  • ۰

نوع و انواع جهت های پنجره

 

 

قبل از خرید گیاه آپارتمانی باید بدانید که پنجره های شرقی در خانه ها معمولا بهترین نور و دما را برای اکثر گیاهان آپارتمانی فراهم می کنند. زیرا گیاهان می توانند از نور مستقیم طلوع خورشید تا حدود نیمه های روز استفاده کنند.

 

 

اتاق های شرقی از اتاق های جنوبی یا غربی خنک تر هستند، زیرا این اتاق ها اشعه های گرم کننده کمتری جذب می کنند. نور شرقی از نوری که از پنجره های غربی یا جنوبی دریافت می کنند سردتر است و همین امر باعث می شود گیاه آب کمتری را از دست بدهد.

 

 

پنجره های رو به جنوب نور و دماهای مختلفی را در اتاق در معرض گیاهان قرار می دهند. این پنجره ها در زمستان بیشترین نور را در طول روز دارند.

 

 

در تابستان هنگامی که خورشید نسبت به زمستان شمالی تر قرار می گیرد، اشعه های طلوع خورشید با زاویه تیزتری در صبح وارد اتاق می شوند و در طول روز این زاویه به بالاترین حد خود می رسد. نور مستقیم در تابستان تنها در اواسط روز وارد پنجره جنوبی می شود.  حال اگر جسم خارجی پشت پنجره نصب باشد یا درخت یا عوامل دیگر در خارج از پنجره باشد ممکن است این نور حتی در اواسط روز نیز نتواند وارد اتاق شود.

 

 

اما نوری که از بیرون به داخل خانه از پنجره های جنوبی ایی که دارای پیش آمدگی در بام هستند می رسد تقریبا برابر پنجره های شمالی خواهد بود. گیاهانی که در پنجره های جنوبی و غربی قرار می گیرند معمولا از نظر نوری شبیه به هم هستند.

 

 

نوع و انواع جهت های پنجره

 

 

در زمستان اکثر گیاهان، به غیر از آنهایی که به نور شمالی نیاز دارند، می توانند در اتاق هایی که پنجره جنوبی دارند مستقر شوند.

 

 

پنجره های شمالی کمترین نور و کمترین دما را برای گیاهان فراهم می آورند. زیرا ایران که در نیمکره شمالی قرار دارد بیشترین نور را از جنوب دریافت می کند. این پنجره ها کمترین نور و دما را فراهم می کند.

 

 

به علت نور کمی که این پنجره به اتاق می دهد باید در انتخاب گیاهان دقت کافی صورت پذیرد. میزان نور در این اتاق ها برای برخی از گیاهان آپارتمانی از جمله بنفشه آفریقایی و گیاهانی که فقط شاخ و برگ سبز دارند مناسب خواهد بود، زیرا گیاهانی که رنگی هستند برای اینکه رنگ خود را حفظ کنند به نور بیشتری نیاز دارند.

 

 

درضمن اگر گیاهی به نور زیاد نیاز دارد فقط می تواند به طور موقتی در این اتاق مستقر شود.

 

 

باید در نظر داشته باشید که میزان نور در طول فصول متفاوت خواهد بود. خورشید در تابستان به طور عمودی تر نسبت به زمستان به زمین می تابد. بدین ترتیب نور خورشید در زمستان به علت زاویه کمتری که با زمین دارد، بیشتر به داخل خانه راه می یابد.

 

 

علائم نور ناکافی:

 

 

گیاه رشد نمی کند

 

 

برگ های جدید تازه رشد یافته نسبت به برگ های قدیمی تر، کوچک تر هستند.

 

 

برگ های جدید سبز کم رنگ تری نسبت به برگ های قدیمی تر دارند.

 

 

 

برگ های قدیمی تر زودتر از بین می روند.

 

 

  • ۹۶/۱۰/۱۸
  • حسن فیروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی