اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

در این سایت اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی و روش نگهداری از ان را بیان میکنیم. در این وبلاگ قصد داریم آموزش دهیم که چه گل اپارتمانی مناسب آنهایی که قصد خرید و نگهداری گیاهان آپارتمانی را دارند.

  • ۰
  • ۰

چه زمانی باید به گل‌های آپارتمانی آب داد؟

آبیاری گل و گیاه آپارتمانی

قبل از خرید گیاه آپارتمانی باید بدانید که در صورتی که مرتبا گیاهانتان را بررسی میکنید، متوجه میشوید چه زمانی باید به آنها آب بدهید. دفعات آب دهی بستگی به گونه گیاهی دارد. گیاهانی که آبدار و گوشتی هستند یا در مقابل خشکی مقاوم هستند، نسبت به سبزیجات و گیاهان یک ساله کمتر نیاز به آب دارند. گیاهانی که خود را خوب گرفته اند و بزرگ شده اند، ریشه های بیشتر و عمیقتری دارند و بیشتر از گیاهان تازه کاشته شده میتوانند کم آبی را تحمل کنند.

 

 

در مورد اکثر گیاهان بهتر است به آهستگی اما کامل و پرحجم به گیاه آب بدهید تا آب به همه بخشهای خاک و ریشه برسد. آب دهی کم حجم و سبک باعث میشود پیش از این که گیاه و خاک بتوانند رطوبت را به خود جذب کنند، از سوراخهای ته گلدان خارج شود. در واقع بیشتر خاکهای گلدانی در صورتی که کاملا خشک شده باشند، آب را بدون جذب از خود رد میکنند. آب دهی عمیق و آهسته باعث میشود هم آب به ریشه های گیاه برسد، هم خاک خشک گلدان را به جذب دوباره آب وادار کند.

 

 

 

اگر به اشتباه گذاشتید خاک گلدانتان کاملا خشک شد، بهتر است کل گلدان را در تشت آبی غوطه ور کنید به طوری که تا یک ساعت پایین گلدان در آب باشد. به این ترتیب تشنگی خاک برطرف میشود و خاک مجبور به جذب رطوبت میگردد.

چه میزان آبیاری لازم است؟

 

 

گلدانهایی که بیرون از خانه قرار دارند، بیشتر از گلدانهای داخل خانه به آب نیاز دارند. علت آن دمای بالاتر، نور آفتاب و باد است که خاک را به سرعت خشک میکند.

 

 

بیشتر افرادی که در خانه گل و گیاه دارند، با این مشکل رو به رو هستند که نمیدانند واقعا چقدر باید به گیاهشان آب بدهند و چند مرتبه یک بار این کار را انجام دهند. در واقع مرز باریکی بین خاک خشک و تشنه ( drought ) و خاک خیس و اشباع ( soggy ) وجود دارد و هر دو حالت برای سلامت گیاه مضر است. تابستان سخت ترین زمان برای آب دهی درست به گلدان برای افراد تازه کار است.

 

 

 برخی از نکات و توصیه ها به شما کمک میکند بفهمید چه زمانی باید به گلدانتان آب بدهید. برخی ابزارها مانند رطوبت سنج خاک نیز برای اندازه گیری رطوبت خاک گلدان مفید هستند.

 

 

 

 

 

 

  • ۹۶/۱۰/۲۷
  • حسن فیروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی