اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

اسم گل و گیاه آپارتمانی

اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی

در این سایت اسم انواع گل و گیاه آپارتمانی و روش نگهداری از ان را بیان میکنیم. در این وبلاگ قصد داریم آموزش دهیم که چه گل اپارتمانی مناسب آنهایی که قصد خرید و نگهداری گیاهان آپارتمانی را دارند.

  • ۰
  • ۰

گیاه آپارتمانی فیکوس

 

 

قبل از خرید گیاه آپارتمانی باید بدانید گیاهی مناسب ، جهت نگهداری در منازل، آپارتمان‌ها و ادارات می‌باشد. این گیاه اطاق‌هاى سرد و کم نور را تحمل مى‌کند، اگر چه محیط گرم و مرطوب را ترجیح مى‌دهد. در کل گیاهی مقاوم است.

 

 

اسم گل و گیاه آپارتمانی

روش نگهداری و نیازهای فیکوس

 

 

 نور:

 

 

در جنگل‌ها فیکوس‌ها در زیر درختان دیگر به‌خوبى رشد و نمو مى‌کنند و در منازل هم به‌خوبى نور کم و غیر مسقیم رشد میکنند 

 

 

دما:

 

 

حداقل درجه حرارت در زمستان 16 درجه سانتیگراد و حداکثر آن در تابستان 29 درجه سانتیگراد است.

 

 

آب:

 

 

 هفته‌ای دوبار در تابستان و یکبار در زمستان کافی است. . در فاصله بین دو آبیاری خاک گلدان باید خشک شود. با آب ولرم آبیاری کنید

 

 

رطوبت:

 

 

حداقل هفته‌ای یکبار روى آن آب بپاشید، با بالا رفتن درجه حرارت در تابستان اسپرى را بیشتر کنید.

 

 

کود:

 

 

 خاک گلدان فیکوس باید از نظر مواد آلى و معدنى غنى باشد. جهت تامین مواد غذایی گیاه را با کودهای مایع یا جامد محلول در آب هردو هفته یکبار کوددهی نمایید.

 

 

خاک مناسب:

 

 

فیکوس‌در خاکى غنى از مواد آلى و کود پوسیده دامى سریعاً رشد و نمو مى‌کند. البته این در صورتى است که شرایط محیطى نیز براى آن فراهم باشد

 

 

تعویض گلدان:

 

 

 اگر رشد فیکوس سریع است هر سال احتیاج به تعویض گلدان با یک اندازه بزرگتر دارد. در صورت عدم امکان 7 - 5 سانتیمتر از خاکهای سطحی گلدان را با خاک غنی از مواد غذایی و نو تعویض و هر دو هفته یکبار کود دهی نمایید. گلدان گیاه مریض را تا بهبودی کامل تعویض نکنید، زیرا  شوک وارده در اثر تعویض گلدان ممکن است باعث تلف شدن آن گردد.

 

 

تکثیر:

 

 

گرفتن قلمه حداقل با یک برگ در بهار و ریشه‌دار کردن آنها در درجه حرارت 27 - 24 درجه سانتیگراد صورت می‌گیرد. خوابانیدن هوایی هم روش دیگر تکثیر این گیاه است. به این ترتیب که با یک کارد تیز در زیر محل اتصال برگ به تنه ، خراش کوچک به طول یک سانتیمتر به موازات همدیگر در طول ساقه ایجاد کرده و با مالیدن مقداری شن نرم آغشته به هورمون تولید ریشه روی خراشها ، آنها را با خزه و دستمال کاغذی خیس پوشانده و با یک کیسه پلاستیکی محکم ببندید. ریشه‌ها پس از چند ماه ظاهر شده و می‌توانید شاخه را از بخش زیرین ریشه قطع نموده و در گلدان جدید کاشت نمایید.

 

 

تمیز نمودن برگ‌ها:

 

 

 

برگها را با ملایمت با اسفنج مرطوب تمیز نمایید.

 

 

  • ۹۶/۱۰/۳۰
  • حسن فیروزی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی